Labyrinthine загадка с плитами
Обновлено: 04.11.2024
Labyrinthine is a horror game on Steam that is playable either alone or with up to three others.
Unlock the doors
Press the rune again to open the doors with the same rune symbol.
Insert the keys
Follow the maze and make it through to the key chamber.
Insert all five keys and the bars will be removed.
Pull the lever and go back to where you inserted the two rune stones in the beginning.
How to solve the three-stone puzzle
You will then come across a well-lit room with three stone puzzles. You have to turn the stones around until you unlock the lever.
If you look behind the puzzle towards the right, you will see a set of three stones behind some bars.
Follow the rune symbols exactly. It should match the stone pillar on the left.
Ensure that you get the one on the left correct first. The order of the symbols might be different for every game.
The below combination worked for me.
Unlock the other doors
Head back to the area where you first unlocked one side of the doors.
Place the rune on the other button and press it.
Look for the first key and another rune
The doors to one side are all open now. Enter the maze and be careful of the skeleton-like monster.
You can probably outrun him though.
One indicator you may get before finding that special room is a torch. In the middle of the pitch black maze, you might find a wall with a lit torch.
Nearby, you should find the room. Pick up the key and the rune.
Следующая загадка
Your objective would be to find five keys and pull three levers to finally exit the area.
When you begin, pick up the stone with the rune engraving. Also, read the paper to understand what you need to do.
Get the last key
After getting 4 keys and solving the puzzles, look for the maze-like area near the previous puzzle.
Decipher the words puzzle
You will then reach the main puzzle of Chapter 1.
Your aim is to decipher the words in the middle to open the gate. Unfortunately, you need to actually find all the words in the maze, even if you know the answer.
The creature has red symbols on its back and will chase after you if he spots you.
How to get the dagger
The first thing you need to do is to find a house. The house has a gramophone in it and you may actually hear the music playing from afar.
One way of finding the house is by following the lamp posts that are lit.
You should be able to stumble upon a house along the path.
Inside, you will find many locked rooms.
Look for a key inside one of the drawers.
Then, go upstairs and unlock the first door you see.
Use the key to unlock the next door which may be downstairs.
In the next area, look for a key on the shelf and unlock the next door.
Open one of the locked rooms upstairs.
You will then find a cupboard with books on it. Interact with one of the books to open the door.
You will then find stairs to the attic.
Следующая загадка
Labyrinthine is a puzzle horror game that can either be played alone or with friends.
Like the previous chapters, you will also need to find a way to get to the next chapter.
Objective of Chapter 3
The main objective is to open the door in the cemetery. To do so, you need to find:
- a ritual dagger
- three tree effigies
Solve the memory-game puzzle
The paths should lead you to an area where you have to solve a memory-game puzzle.
You will see a button on the ground near the wall. Step on it to begin.
To solve the puzzle, you just need to match the two identical runes.
If you fail, it will reset. Match all of them to unlock the lever. Also, be careful of the monster pig that will hunt you.
Once the lever is unlocked, pull the lever.
How to get the effigies
There are 3 tree effigies in the map. To find them, you need to go around until you hear some whispering voices. This means the effigy is nearby.
These effigies are glowing in purple so you should be able to spot them.
Get through the maze
Use the path which has a note warning you not go there.
Open the door at the cemetery
To complete the chapter, head to the cemetery near the house. Once you have three effigies and the dagger, you can open the door.
Get your equipment
Also, grab your torchlight at the second station.
Следующая загадка
В Вест-Энде, рядом с церковью сидит Ашер Толлтри (гадает на картах). При входе к нему есть 4 нажимных плиты от белой к черной. Побегала по ним в разном порядке и ничего не происходит. Так вот, есть ли сайд квест по этому поводу или это просто муляж?
На самом деле тоже интересует эта загадка ))
Там эти плиты стерты по разному, я пробовал от самой чистой до самой черной и наоборот, но не работает.
Wise Owl
Как проходится не знаю, но вроде как не муляж.
Спойлер
По идее при правильном нажатии должен открыться вход в гробницу рыцаря Маршала, именно под этой церковью, по лору, она находится.
Немезис
Да-да, так же пробовала)
FobozZ
Возможно ближе к концу удастся узнать как эта головоломка работает. Хотя есть предположение, что сам Ашер может рассказать о входе. Ну точнее, его дневник, который мы по сайдквесту ищем. Сама его решила не читать и просто отдать хозяину.
Немезис
FobozZ
Итак, для решения этой загадки понадобятся следующие документы: История создания братства (в первую очередь), Насмешки над стражами, Редкие виды вампиров, Миф о рогатом вампире, Происхождение скалей, Кровь как объект зависимости, Преступное уничтожение знаний. Именно на них указаны подсказки для открытия гробницы. И кажется, эти подсказки рандомные, т.е. у каждого будет своя комбинация.
Wise Owl
Господи. А где же все это добро искать то? Учитывая, что в игре всякие записки находятся черт знает где, то видимо тот еще геморрой.
Загадку можно разгадать не раньше конца 5й главы (доступ в локу где надо совершить действие откроется только после).
Документы коллекционные у всех одинаковые, понадобится только один, который вы можете получить после расследования под названием "Ящик Пандоры" (берется у индуса под храмом).
Надо будет найти в театре украденную записку этого индуса, которую НИ В КОЕМ СЛУЧАЕ нельзя читать, берете и несете ему, а в благодарность что не прочли, он даст тот самый нужный документ с шифром для плит (если прочтете и принесете записку, он скажет типо: "сама пандора не устояла в свое время, тебе нечего стыдиться.")
Спойлер
Из записки можно узнать что он вампир:)) Это ничего не дает нам правда, кроме бесполезной подсказки..
Вот документ, который для всех уникален (возможно позже в нете можно будет найти все варианты)
Спойлер
Каждая плита имеет свой знак (знаки одинаковые у всех, но расположение разное).
А из общих коллекционных документов мы узнаем последовательность нажатия знаков (у всех одинаковая).
Скрины общих доков можно в нете легко найти.
Не напишу что будет после разгадки, сами найдете если хотите)
Finish the word puzzle
From the tiles area, you will be led back to this words puzzle.
Get the third key
On the way to the next puzzle, you may come across an area with some stones that resemble coffins.
How to solve the 9-tiles puzzle
Every time you step on a tile, it lights up the adjacent tiles. Stepping on it again will switch it off.
To make things easy for you, there are actually lights out puzzle solvers available online.
One of them is this. You just need to edit the puzzle solver according to which tiles are already lit inside your game, and the puzzle solver will tell you where to step next.
Once all tiles are lit, the gate opens.
Escape the area
The exit area is literally all the way straight from your spawn point.
Читайте также: