Глас 6 стих 1 текст
Обновлено: 25.12.2024
На Господи воззвах: стихиры на 10: воскресных Октоиха три, восточных 4 и Минеи 3. Если празднуем святому, то поем 4 стихиры Октоиха, и святому 6. Слава: Минеи, а И ныне: Богородичен первый, гласа.
Воскресны стихиры. Глас 6‑й.
Стихиры воскресные
П обеду имея, Христе, юже на ада, / на Крест возшел еси: / да во тьме смерти седящия воскресиши с Собою, / Иже в мертвых Свободь, / Источаяй живот от Своего света, / Всесильне Спасе, помилуй нас.
Мене ждут праведницы, / дондеже воздаси мне.
Днесь Христос смерть поправ, / якоже рече, воскресе, / и радование мiрови дарова, / да вси взывающе, песнь тако рцем: / Источниче жизни, Неприступный Свете, / Всесильне Спасе, помилуй нас.
Из глубины воззвах к Тебе, Господи, / Господи, услыши глас мой.
Тебе, Господи, Сущаго по всей твари, / грешнии камо бежим; / на Небеси Сам живеши, / во аде попрал еси смерть. / Во глубины морския; / тамо рука Твоя, Владыко. / К Тебе прибегаем, / Тебе припадающе молимся: / Воскресый из мертвых, помилуй нас.
Выведи из темницы душу мою, / чтобы мне прославить имя Твоё.
П обеду одерживая над адом, / на Крест взошел Ты, Христе,/ чтобы во тьме смертной сидевших воскресить с Собою; / среди мертвых – Свободный, / Источающий жизнь от Своего света, / всесильный Спаситель, помилуй нас!
Меня будут ждать праведные, / доколе Ты не воздашь мне.
В сей день Христос, смерть поправ, / как сказал, воскрес, / и радость миру даровал, / чтобы все мы возглашали Ему песнь, так говоря: / “Источник жизни, неприступный свет, / всесильный Спаситель, помилуй нас!”
Из глубины я воззвал к Тебе, Господи, / Господи, услышь голос мой.
От Тебя, Господи, во всем творении Сущего, / куда мы, грешные, можем бежать? / На небо? Но Ты Сам там обитаешь. / Во ад? Но Ты попрал смерть. / В глубины морские? / И там рука Твоя, Владыка. / К Тебе прибегаем, к Тебе припадая, молим: / “Воскресший из мертвых, помилуй нас!”
Ины стихиры Анатолиевы, глас тойже:
Стихиры восточные
Слава: Стихира из Минеи.
На стиховне стихиры, глас 6‑й:
Воскресение Твое, Христе Спасе, / Ангели поют на Небесех, / и нас на земли сподоби, / чистым сердцем / Тебе славити.
Стихиры на стиховне
Воскресение Твое, Христе Спаситель, / Ангелы воспевают на небесах: / и нас на земле удостой / чистым сердцем / Тебя славить.
Тропарь, глас 6‑й:
А нгельския Силы на гробе Твоем, / и стрегущии омертвеша; / и стояше Мария во гробе, / ищущи Пречистаго Тела Твоего. / Пленил еси ад, не искусився от него; / сретил еси Деву, даруяй живот. / Воскресый из мертвых, Господи, слава Тебе.
Тропарь
А нгельские Силы – при гробе Твоем, / и охранявшие его омертвели, / а Мария стояла в гробнице / и искала пречистое тело Твое. / Ты опустошил ад, не потерпев от него, / Ты встретил Деву, дарующий жизнь. / Воскресший из мертвых, Господи, слава Тебе!
ГЛАС 6
В НЕДЕЛЮ НА УТРЕНИ.
По екса псалмех, Бог Господь, и явися: на глас 6.
В ВОСКРЕСЕНЬЕ НА УТРЕНИ
Поем Бог – Господь: на 6 глас, и дважды воскресный тропарь, и Богородичен один раз.
Тропарь, глас 6‑й:
А нгельския Силы на гробе Твоем, / и стрегущии омертвеша; / и стояше Мария во гробе, / ищущи Пречистаго Тела Твоего. / Пленил еси ад, не искусився от него; / сретил еси Деву, даруяй живот. / Воскресый из мертвых, Господи, слава Тебе. [дважды]
Тропарь
А нгельские Силы – при гробе Твоем, / и охранявшие его омертвели, / а Мария стояла в гробнице / и искала пречистое тело Твое. / Ты опустошил ад, не потерпев от него, / Ты встретил Деву, дарующий жизнь. / Воскресший из мертвых, Господи, слава Тебе! (2)
По 1‑м стихословии, седальны воскресны, глас 6:
По 1 стихословии седален
По 2‑м стихословии седальны воскресны, глас 6:
По 2 стихословии седален
Затем тропари «по Непорочных» и ектения малая.
По непорочных, ипакои, глас 6:
Вольною и животворящею Твоею смертию, Христе, / врата адова сокрушив, яко Бог, / отверзл еси нам древний рай, и воскрес из мертвых, / избавил еси от тления живот наш.
Ипакои
Добровольной и животворящей Своею смертию, Христе, / врата ада сокрушив, как Бог, / Ты отверз нам древний рай / и, воскреснув из мертвых, / жизнь нашу от тления избавил.
Таже степенна, глас 6.
Антифон 1, ихже повторяюще поем.
Степенны.
Антифон 1
Антифон 2:
Аще не Господь бы был в нас, / никтоже от нас противу возмогл бы вражиим бранем одолети: / побеждающии бо от зде возносятся.
Антифон 2
Если бы не было Господа среди нас, / то никто из нас не мог бы выдержать борьбы с врагом; / ибо побеждающие возносятся отсюда.
Антифон 3:
Надеющиися на Господа врагом страшни, и всем дивни: / горе бо зрят.
Антифон 3
Надеющиеся на Господа / врагам страшны и удивительны для всех; / ибо они ввысь взирают.
Прокимен, глас 6:
Господи, воздвигни силу Твою, / и прииди во еже спасти нас. Стих: Пасый Израиля вонми, наставляяй яко овча Иосифа.
Прокимен
Господи, воздвигни силу Твою / и приди, чтобы спасти нас. Стих: Пастырь Израиля, внемли, ведущий, как овец Иосифа. Пс 79: 3Б, 2А
Канон воскресн. Глас 6
Песнь 1
Каноны
Первый – воскресный на 4, второй – крестовоскресный на 3, третий – Богородичен на 3 и Минеи на 4. Если празднуется святой на 6, – крестовоскресный на 2 и Богородичен на 2.
Ин канон, крестовоскресн
Песнь 1
Ирмос: Волною морскою:
Ин канон Пресвятей Богородице,
[егоже краестрочие: Мати Божия, независтную ми даждь благодать.]
Ирмос: Яко по суху, пешешествовав Израиль:
Песнь 3
Ирмос: Несть свят, / якоже Ты, Господи Боже мой, / вознесый рог верных Твоих, Блаже, / и утвердивый нас на камени / исповедания Твоего.
Песнь 3
Канон 1. Ирмос: Нет святого, / как Ты, Господи Боже мой, / возвысивший достоинство верных Тебе, Благой, / и утвердивший нас на камне / исповедания Твоего.
Во гробе тридневствовавый / воскресил еси животворящим востанием Твоим прежде умерщвленныя, / и осуждения разрешившеся, радостно веселяхуся, / се избавление пришел еси, Господи, взывающе.
Пребыв три дня во гробе, / Ты животворным Своим восстанием / воскресил прежде умерщвленных, / и они, от осуждения освобожденные, радостно торжествовали: / “Вот, искуплением пришел Ты, Господи!” – восклицая.
Тленную мою плоть и смертную, Всечистая Богомати, / из чрева Твоего несказанно прием Благий, / и обезтленив сию, вечне Себе связал есть.
Плоть мою, изменчивую и смертную, / от чрева Твоего, всечистая Богоматерь, / Благой, приняв непостижимо и сделав нетленною, / навечно ее с Собой соединил.
Песнь 4
Ирмос: Христос моя сила, / Бог и Господь, / честная Церковь / Боголепно поет, взывающи, / от смысла чиста о Господе празднующи.
Песнь 4
Канон 1. Ирмос: “Христос – моя сила, / Бог и Господь”, / – святая Церковь благоговейно поет, / возглашая от чистого разума, / в Господе торжествуя.
Поем, Пречистая, Тебе Всенепорочную, / иже Тобою спасшиися, / и благочестно поюще взываем: / благословенна, яже Бога, Приснодево, рождшая.
Прославляем, Пречистая, Тебя, всенепорочную, / мы, через Тебя спасенные, / и благоговейно воспевая, восклицаем: / “Благословенна Ты, Приснодева, / Бога родившая!”
Песнь 5
Ирмос: Божиим / светом Твоим, Блаже, / утреннюющих Ти души / любовию озари, молюся, / Тя ведети, Слове Божий, / истиннаго Бога, / от мрака греховнаго взывающа.
Песнь 5
Канон 1. Ирмос: Божественным светом Своим, Благой, / души с рассвета к Тебе стремящихся / любовью озари, – молюсь я, – / чтобы знать Тебя, Слово Божие, истинного Бога, / от мрака грехов / к Себе призывающего.
Снедию древа во Едеме прельстивыйся, в тлю поползе родоначальник, / преслушавый, Господи, заповеди Твоя, Преблагий: / но сего Крестом паки возвел еси в первую доброту, / послушлив Отцу, Спасе, бывый.
Вкушением от дерева в Эдеме прельстившись, / низвергся в тление наш родоначальник, / не послушавшийся заповеди Твоей, преблагой Господи; / но Ты вновь возвел его Крестом к первоначальной красоте, / явившись, Спаситель, Отцу послушным.
Чистотою возсиявши светло, / Божественное пребывание Владыки, Всепетая, была еси. / Ты бо едина Мати Божия явилася еси, / во объятиих, яко младенца, Сего носивши.
Чистотою светло воссияв, / Божественным жилищем Владыки Ты соделалась, Всехвальная; / ибо Ты одна поистине явилась Матерью Бога, / во объятиях как младенца Его носив.
Песнь 6
Ирмос: Житейское море, / воздвизаемое зря напастей бурею, / к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти: / возведи от тли живот мой, / Многомилостиве.
Песнь 6
Канон 1. Ирмос: Житейское море видя / поднимающееся волнами искушений, / я, к тихой пристани Твоей прибегнув, взываю Тебе: / “Возведи от гибели жизнь мою, / Многомилостивый!”
Христоубийца и пророкоубийца бысть еврейское множество: / яко бо пророки древле, истины сущия тайныя лучи, убити не убояся: / сице и ныне Господа, егоже проповедаху они тогда, / завистию влекоми убиша, / но нам бысть живот умерщвление Его.
Христоубийцею и пророкоубийцею / оказалось Евреев множество; / ибо как в древности не убоялось оно убить пророков, / лучами истины таинственными бывших, / так и ныне, побуждаемое завистью, убило Господа, / о Котором те в древности провозглашали. / Но для нас стало жизнью Его умерщвление.
Великий преднаписа во пророцех Моисей Тя, / ковчег, и трапезу, и свещник, и ручку, / образно назнаменуя воплощение, / еже из Тебе Вышняго, Мати Дево.
Великий среди пророков Моисей / прежде написал о Тебе, как о ковчеге, и трапезе, / светильнике и сосуде с манной, / образно представляя воплощение Всевышнего / от Тебя, Матерь-Дева.
Кондак, глас 6:
Ж ивоначальною дланию / умершия от мрачных удолий, / Жизнодавец воскресив всех Христос Бог, / воскресение подаде человеческому роду: / есть бо всех Спаситель, / Воскресение и Живот, и Бог всех.
Кондак
Ж ивоначальною Своею дланию / из мрачных глубин всех умерших воскресив, / Податель жизни Христос Бог, / воскресение даровал человеческой природе, / ибо Он – Спаситель всех, воскресение и жизнь / и Бог всего!
Песнь 7
Ирмос: Росодательну убо пещь / содела Ангел / преподобным отроком, / халдеи же опаляющее / веление Божие / мучителя увеща вопити: / благословен еси, Боже отец наших.
Песнь 7
Канон 1. Ирмос: Росоносною соделал печь / Ангел для благочестивых отроков, / а Божие веление, халдеев опалявшее, / мучителя убедило взывать: / “Благословен Ты, Боже отцов наших!”
О страннаго образа! / Израиля Избавлей от работы фараонския, / распинается волею от него, / и разрешает вериги согрешений. / Емуже верою поем: / избавителю Боже, благословен еси.
О небывалое событие! / От рабства фараону Избавивший Израиль, / по Своей воле им распинается / и развязывает узы согрешений. / Ему мы с верою воспеваем: / “Избавитель Боже, благословен Ты!”
Юнош триех пещь не опали, рождество прообразующих Твое: / божественный бо огнь Тебе не опалив, вселися в Тя, / и вся научи вопити: / благословен еси, Боже отец наших.
Трех юношей не опалила печь, / прообразовавшая рождение от Тебя Христа; / ибо Божественный Огонь, не опалив Тебя, в Тебя вселился, / и всех научил взывать: / “Благословен Ты, Боже отцов наших!”
Песнь 8
Ирмос: Из пламене преподобным росу источил еси, / и праведнаго жертву водою попалил еси: / вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети. / Тя превозносим во вся веки.
Песнь 8
Канон 1. Ирмос: Из пламени Ты для благочестивых росу источил, / и жертву праведника водою попалил: / ибо все Ты совершаешь, Христе, одним Своим хотением. / Тебя мы превозносим во все века.
Ужасеся всяк слух, / како Вышний волею прииде на землю, / адову крепость разрушити крестом и погребением, / и вся воздвигнути звати: / отроцы благословите, священницы воспойте, / людие превозносите во вся веки.
Пришло в трепет все, услышав, / как Всевышний добровольно пришел на землю, / чтобы силу ада победить Крестом и погребением / и побудить всех восклицать: / “Отроки, благословляйте, священники, воспевайте, / люди, превозносите во все века!”
Позлащеною ризою, якоже Царицу, Сын Твой просветив зарею Духа, / Тебе одесную Себе постави, Пречистая: / Егоже превозносим во вся веки.
Шитой золотом одеждою – сиянием Духа – / Сын Твой Тебя украсив как Царицу, / поставил справа от Себя, Всечистая. / Его мы превозносим во все века.
Песнь 9
Ирмос: Бога / человеком не возможно видети, / на Него же не смеют чини Ангельстии взирати; / Тобою же, Всечистая, явися человеком / Слово воплощенно, / Его же величающе, / с Небесными вои / Тя ублажаем.
Песнь 9
Канон 1. Ирмос: Невозможно людям увидеть Бога, / на Которого не смеют полки Ангелов взглянуть; / но чрез Тебя, Всечистая, / стало видимым для смертных Слово воплощенное. / Его величая, / мы вместе с небесными воинствами / Тебя восхваляем.
Аще и во гроб сошел еси яко мертв, Жизнодавче, / но адову крепость разрушил еси, Христе, / совоздвигнув мертвыя, яже и поглоти, / и воскресение всем подал еси, яко Бог, / верою и любовию Тя величающим.
Хотя и во гроб Ты сошел как смертный, Податель жизни, / но силу ада уничтожил, Христе, / воздвигнув с Собою мертвых, которых он поглотил, / и воскресение всем даровал, как Бог, / с верою и любовью Тебя величающим.
Звезда сияющи зарями Божества от Иакова, / от мрака содержимым возсия: / Тобою бо, Всечистая, Христос Бог Слово воплощенно: / Имже просвещаеми, с небесными вои Тя ублажаем.
Звезда, сияющая блеском Божества, / ныне взошла от Иакова во мраке пребывавшим / чрез Тебя, Всечистая, – Христос Бог, Слово воплотившееся. / Ею просвещаемые, / мы вместе с небесными воинствами / Тебя прославляем.
На хвалитех стихиры воскресны, глас 6:
На “хвалите” стихиры воскресные, на 8
Ины стихиры Анатолиевы.
Иные стихиры, восточные
Священник: Слава Тебе, показавшему нам свет!
Таже, тропарь воскресн.
В оскрес из гроба и узы растерзал еси ада, / разрушил еси осуждение смерти, Господи, / вся от сетей врага избавивый; / явивый же Себе апостолом Твоим, / послал еси я на проповедь, / и теми мир Твой подал еси вселенней, / Едине Многомилостиве.
Тропарь воскресный
В оскреснув из гроба, Ты расторг и оковы ада, / отменил осуждение на смерть, Господи, / всех от сетей врага избавив; / явившись же Апостолам Твоим, / Ты их послал на проповедь / и через них мир даровал вселенной, / Единый Многомилостивый.
ГЛАС 6
НА ЛИТУРГИИ.
Блаженны, глас 6:
Помяни мя, Боже Спасе мой, / егда приидеши во Царствии Твоем, / и спаси мя, яко Един Человеколюбец.
НА ЛИТУРГИИ
Блаженны, на 8
Помяни меня, Боже Спаситель мой, / когда придешь во Царствии Твоем, / и спаси меня, как единый Человеколюбец.
Тропарь, глас 6‑й:
А нгельския Силы на гробе Твоем, / и стрегущии омертвеша; / и стояше Мария во гробе, / ищущи Пречистаго Тела Твоего. / Пленил еси ад, не искусився от него; / сретил еси Деву, даруяй живот. / Воскресый из мертвых, Господи, слава Тебе.
Тропарь
А нгельские Силы – при гробе Твоем, / и охранявшие его омертвели, / а Мария стояла в гробнице / и искала пречистое тело Твое. / Ты опустошил ад, не потерпев от него, / Ты встретил Деву, дарующий жизнь. / Воскресший из мертвых, Господи, слава Тебе!
Кондак, глас 6:
Ж ивоначальною дланию / умершия от мрачных удолий, / Жизнодавец воскресив всех Христос Бог, / воскресение подаде человеческому роду: / есть бо всех Спаситель, / Воскресение и Живот, и Бог всех.
Кондак
Ж ивоначальною Своею дланию / из мрачных глубин всех умерших воскресив, / Податель жизни Христос Бог, / воскресение даровал человеческой природе, / ибо Он – Спаситель всех, воскресение и жизнь / и Бог всего!
Прокимен, глас 6:
Спаси, Господи, люди Твоя, / и благослови достояние Твое. Стих: К Тебе, Господи, воззову, Боже мой, да не премолчиши от мене.
Прокимен
Спаси, Господи, народ Твой / и благослови наследие Твоё. Стих: К Тебе, Господи, я воззову. Боже мой, не промолчи, презрев меня. Пс 27:9 , 1А
Аллилуиа:
Живый в помощи Вышняго, в крове Бога Небеснаго водворится. Стих: Речет Господеви: заступник мой еси, и прибежище мое, Бог мой, и уповаю на Него.
Аллилуиа
Стих: Живущий помощью Всевышнего под кровом Бога небесного водворится. Стих: Скажет Господу: “Заступник мой Ты и прибежище моё, Бог мой и уповаю на Него”. Пс 90:1, 2
Читайте также: